Een goede dienstenpagina schrijven

Een goede dienstenpagina schrijven - Anno Morgen Marketing & Communicatie

Vindt u het lastig om uw dienstenpakket helder en duidelijk te beschrijven? Geen zorgen, u bent zeker niet de enige. Veel ondernemers vinden het een uitdaging om de werkzaamheden die ze dagelijks in de praktijk uitvoeren te vertalen naar heldere teksten voor bijvoorbeeld de bedrijfswebsite of een brochure. Met deze handige suggesties wordt het beschrijven van uw services of producten een stuk eenvoudiger!

Wat is uw toegevoegde waarde?

In de meeste gevallen probeert u een toekomstige klant ervan te overtuigen dat uw dienst een meerwaarde voor hem of haar heeft. Dat doet u bijvoorbeeld door te beschrijven waarom u onderscheidend bent ten opzichte van de concurrentie. Wees vernieuwend en uniek in uw teksten. Daarmee overtuigt u de consument om met u in zee te gaan in plaats van met een concurrent. Het tonen van eerder werk door middel van een portfolio werkt ook uitstekend. Het zorgt ervoor dat u een betrouwbare indruk maakt, en de lezer heeft een direct een beeld bij de betreffende dienst. Daarnaast zorgt u ervoor dat de drempel om contact op te nemen zo laag mogelijk is. Een offerte aanvragen? Geen probleem. Vrijblijvend advies? Dat doet u graag!

Gebruik geen jargon

Het storten van een poertje, of even een voetplaat ondersabelen. Voor een aannemer zijn het zinnen met betekenis. Hij zal direct weten waar het over gaat. Voor zijn klanten geldt dat naar alle waarschijnlijkheid wat minder. U doet er dan ook goed aan om zo min mogelijk vaktaal te gebruiken wanneer u uw diensten beschrijft voor particulieren. Laat het jargon op de werkvloer en probeer de consument met begrijpelijke teksten duidelijk te maken wat u doet. 

Zorg dat uw dienstenpagina gevonden wordt

Wanneer u een dienstenpagina voor uw website gaat schrijven is het belangrijk dat u deze niet alleen schrijft voor uw bezoekers, maar ook voor zoekmachines. Eenvoudig gevonden worden op bepaalde zoektermen zorgt voor een toename van uw klandizie. Marketing- tekstbureau Anno Morgen helpt u graag bij het optimaliseren van deze pagina’s. 

Nog even voor u op een rijtje waar een goede dienstenbeschrijving aan moet voldoen:

  • Overtuig de klant van uw meerwaarde.
  • Gebruik zo min mogelijk vaktaal.
  • Geef duidelijk aan wat u beter doet dat uw concurrenten.
  • Deel beeldmateriaal van eerder werk.
  • Zorg dat er laagdrempelig contact kan worden gezocht.
  • Maak uw tekst ‘SEO proof’ zodat deze in zoekmachines goed naar boven komt